ZigaForm version 6.1.1
شستشوی فرش دستبافت

فرش دستبافت شما فرشی با ارزش و بی نظیر می باشد، چرا که با دست بافته شده است. فرش دستبافت چه یک فرش بزرگ باشد و چه یک قالیچه کوچک باشد احتیاج به مراقبت و شستشوی منظم دارد. اما آیا می دانستید که شستشوی نامناسب فرش دستبافت باعث رنگ پس زدگی و کدر شدن آن می­شود. با تمیز نگه داشتن فرش خود از آسیب­ها و خساراتی که ارزش فرش را کاهش می­دهند جلوگیری کنید. طبیعتا همه فرش ها چه در خارج خانه و چه در داخل خانه نگه داری شوند به علت مجاورت دائمی آن ها با هوا شستشوی آن ها امری ضروری است. بدیهیست که شستشو و نظافت فرش دست بافت برای حفظ کیفیت اولیه اصول و قواعد خاص خودش را طلب می­کند در حالی که اگر این کار به درستی انجام نشود، فرش دستبافت تمام خصوصیات ظاهری و زیبایی خودش را از دست می دهد و ساختارش دچار آسیب جدی می شود. همچنین اگر فرش دستبافت شما رنگ روشن­تری داشته باشد احتیاج به شستشوی بیشتری دارد. غبارگیری فرش یکی از اقداماتی است که قبل از شستشوی فرش باید رعایت شود، غبارها در واقع موادی هستند که از ترکیب چندین ذرات دوده، کربن، آهن، آلومینیوم و سایر مواد به داخل پرز فرش نفوذ می­کنند. به دلیل اینکه این ذرات جذب کننده ی رطوبت های مختلف هستند، ممکن است در دراز مدت به صورت لکه های چرکی در روی فرش دستبافت پدیدار شوند. به این نکته توجه کنید که بی توجهی و نگرفتن غبار در نهایت منجر به پوسیدگی فرش با ارزش شما می شود. آسیب بسیار جدیدی تری که بی توجهی به غبارگیری برای فرش شما ایجاد می­کند ایجاد مکان مناسب برای حشرات همچون بید است که باعث از بین رفتن کامل فرش دستبافت شما می­شود.  بنابراین غبارگیری منظم فرش امری کاملا ضروری تلقی می­شود، و هر چند روز یک بار با استفاده از جارو برقی با دور کم فرش زیبای خود را تمیز کنید. هر چند افراد غبارگیری فرش را با زدن جارو برقی انجام می­دهند اما بعضی از افراد عمل غبارگیری را به صورت اساسی تری انجام می­دهند.  در کل عمل غبارگیری فرش به دو صورت دستی و ماشینی انجام می­گیرد.

همان­طور که گفته شد فرش­های دستبافت دارای تفاوت زیادی با فرش های ماشینی هستند و برای بافت آنها ماه ها زمان نیاز است به همین دلیل در مقایسه با شستشوی فرش­های ماشینی دارای حساسیت بیشتری می باشد. در فرش­های دستبافت الیاف و مواد منحصر به­فردی استفاده می­شود. به همین دلیل مواد شوینده و طرز شستن آنها اهمیت بالایی دارد.  با توجه به اینکه این فرش­ها دارای رنگ­های طبیعی و گیاهی می باشد در نتیجه واکنش های متفاوتی در برابر مواد شوینده دارند و در کل برای شستشوی این فرش ها نباید از شوینده­های قوی و نامناسب استفاده کرد، چرا که منجر به تغییر رنگ و آسیب های جبران ناپدیر می­شود. اگر افراد از تخصص و دانش کافی و مورد نیاز برخوردار باشند می­توانند اقدام به شستن فرش دستبافت در خانه نمایند. اما چناچه از مهارت کافی برخوردار نباشند، بهترین کار استفاده از خدمات مفید و کاربردی شرکت­های قالیشویی است. این شرکت­ها دارای نیروی پر مهارت و متخصص بوده که تمامی آموزش­های لازم به آنها داده شده است و برای هر فرش متناسب با رنگ، بافت، نوع و میزان آلودگی بهترین مواد شوینده و روش­های شستشو استفاده می­کنند. و در نهایت هیچ گونه آسیبی به فرش شما وارد نمی­شود.

نکاتی در مورد شستشوی فرش دستبافت در اندیشه

اولین سوالی که ممکن است به ذهن افراد برای شستشوی فرش دستبافت خطور کند این می­باشد که پس در زمان­های قدیم چطور فرش­های دستبافت خود را در خانه میشستن و هیچ گونه رنگی هم پخش نمی­شد و الان باید حتما برای شستشوی فرش دستبافت در اندیشه آن را به قالیشویی سپرد؟

جواب سوال افراد بدین صورت است که در زمان های قدیم رنگ نخ ها به صورت طبیعی و گیاهی بوده است و بعد آن در آب رودخانه ها سنگ شور می­کردند و رنگ نخ تثبیت می­شد اما الان تقریبا رنگ نخ های بافت شده در فرش­­ها به صورت شیمیایی و صنعتی هستند. ازین رو اگر بخواهیم مثل زمان­های قدیم فرش دستبافت را بشوریم به احتمال زیاد باعث پخش شدن رنگ­ها شده که ظاهر فرش را از بین می­برد. پس حتما برای تمیز کردن و شستشوی فرش دستبافت فرش را به بهترین و معتبرترین مراکز سپرده تا به­طور تخصصی و با مهارت کافی شستشو انجام شود و رنگ فرش هم حفظ شود. برای شستشوی فرش ها و جلوگیری از صدمات ممکن در اثر شستشوی غیر اصولی فرش­های دستبافت خود را به کارخانه قالیشویی اندیشه همشهری سپرده تا فرش­های دستبافت شما هیچ گونه آسیبی نبیند، ظاهر فرش حفظ گردد، فرش دچار شکستگی یا کش آمدن یا کج شدن کناره­ها نشود، پارگی صورت نگردد. شستشوی فرش دستبافت در اندیشه تخصص کارخانه اندیشه همشهری است.  در کارخانه اندیشه همشهری قبل از شستشوی فرش اول توسط بهترین کارشناسان نوع جنس، رنگ فرش، الیاف فرش، فرآیند شستشو، مواد مورد نیاز بررسی می­گردد. و اگر عیب یا ایرادی احتمالی در فرش وجود داشت حتما به مشتری اطلاع داده می­شود سپس با توافق مشتری عیب فرش برطرف میگردد.

بهترین مواد برای شستن فرش­های دستبافت در خانه – قالیشویی اندیشه همشهری

همانطور که گفته شد برای شستن فرش های دستبافت مواد شوینده مختلفی با قدرت­های بازی و اسیدی وجود دارند که می­توان بعد از تست رنگ فرش و اطمینان خاطر از آن ها استفاده کرد.  یکی از بهترین روش های خانگی برای شستشوی فرش دستبافت استفاده از محلول سرکه و نمک است. سرکه باعث از بین بردن لکه ها و آلودگی های روی فرش می شود. برای این کار یک پیمانه سرکه به همراه مقداری آب و نمک و آبلیمو برای حذف بوی بد سرکه اضافه کنید. روش دیگر پاشیدن مقداری جوش شیرین به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه و سپس جارو کردن آن است.

روش شستن فرش دستبافت در قالیشویی ها

شستن فرش در قالیشویی­ها باعث صرفه جویی در مصرف بالای آب، انرژی، هزینه­های زیاد، مکان با کمترین آسیب به فرش­ها می شود. در حقیقت شرکت­های قالیشویی امروزه پیشرفته به تجهیزات مدرن و اتوماتیک می باشند و به بهترین شکل ممکن فرش­ها را تمیز می­کنند. تمامی مراحل اصلی شستن فرش دستبافت شامل گردگیری، شستشو با مواد شوینده، آبکشی، خشک کردن، بسته بندی و … توسط بهترین دستگاه ها انجام می شود. شرکت­های قالیشویی خدماتی همچون شستشوی تشک خوشخواب، تعمیر و ترمم فرش، خشک شویی و ….. را به مشتریان عزیزشان ارائه می­دهند که این کار باعث صرفه چویی در هزینه و وقت می­شود.

مهم ترین نکات برای شستن فرش های دستبافت

از جمله به مهترین نکات برای شستن فرش های دستبافت می توان به نکات زیر اشاره نمود:

  1. قبل از اقدام به شستشوی فرش سلامت فرش و آسیب دیدگی ها حتما باید بررسی شود
  2. حتما به قدرت قلیایی و اسیدی مواد شوینده توجه لازم شود
  3. نحوه شستشوی فرش دستبافت با فرش ماشینی متفاوت است
  4. بعد از شستشوی فرش باید به طور کامل فرش خشک شود
  5. افرادی که تخصص لازم برای شستشوی فرش ندارند نباید این کار را انجام دهند
  6. فرش دستبافت باید هر ۱۲ ماه یکبار شسته شود تا سلامت و زیبایی آن حفظ شود

جمع بندی نهایی

فرش­های دستبافت به دلیل جنس، رنگ، الیاف، طرح و نقشه و قیمت بالای آن ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند که برای تمیزی و شستشوی آن ها حتما باید دقت و توجه بالایی را رعایت کرد .برای شستن فرش های دستبافت باید تمامی مراحل لازم مثل  بررسی اولیه،  گردگیری، شستشو، آبکشی، آبگیری و خشک کردن به صورت کامل و دقیق انجام گردد تا آسیبی به فرش ها وارد نگردد. بهترین روش برای شستشوی فرش­های دستبافت استفاده از بهترین خدمات شرکت­های قالیشویی مدرن است که از نیروهای متبحر، تجهیزات پیشرفته و مواد شوینده معتبر برخوردار هستند.

درباره

sbobet88

https://www.sbobet88.digital/